Malam Menjadi Malam

Malam tadi adalah malam pertama aku memutar-belitkan kota Bintulu.
Entah mengapa aku merasakan bahawa kota Bintulu sungguh seram.
Mungkin kerana tiada teman bersama aku.
Aku menungang motosikal sekitar kota tersebut.
Sampah sarap bergelimpangan di tepi jalan.
Pecutan kereta bagaikan dunia di hujung tanduk.
Setibanya aku di sebuah lampu isyarat, aku merasa hairan.
Melihat lampu isyarat berwarna hijau akan tetapi sebuah kereta Viva La Vida Loca tidak bergerak.
Di dalamnya kelihatan 2 orang lelaki.
Apakah yang mereka lakukan?
Adakah mereka melakukan maksiat sesama jenis?
Erm...
Tiada komen untuk tugasan tersebut.
Aku terus bergerak ke pasar malam.
Di situ sahaja aku berbelanja sebanyak RM11.00.
Cukuplah untuk malam ini.
Aku masih ada RM6.00 untuk hari esok.
Ribut melanda di dalam perjalanan pulang.
Nasib aku selamat tiba.
Aku makan dan makan sambil menonton cerita Tangkai Jering.
Aku hidup tanpa perasaan.
Makanan aku tidak enak langsung.
Aku cirit-birit untuk semalaman.
Sekian.
Terima kasihan.

5 komen:

The BooGang said...

Paloi .. ko tok ... hahahaha ... pg kedai jamban aja ...

The BooGang said...

Jangan mudah putus asa biar pun tali spender kau putus ... hahaha .. pegil ke Jamban .. disana ada makan enak ..

Felix Agustus said...

Aku tidak tahu di manakah kedai jamban tersebut.

Picisan Bicara Bersama Kanda Rajuna said...

Bintulu mmg seram sb ko biasa dengan kegumbiraan... haruslah membiasakan diri dengan keadaan ..lampu isyarat jalan tanpa halangan... jgn nanti ko byk minum beer sb sana beer mcm air kopi o peng..hahahahaa...gudluck!!!

Felix Agustus said...

Oh tidak. Aku tidak akan membiarkan diriku dinodai oleh perkataan tersebut kerana tiadanya Siang Siang Corner di sini. Harap maklum.