Seorang Kumbang Bernama Dinosaur

May 2009
Aku mula melancarkan rocket blog ini.
Aku sebenarnya mempunyai blog yang lain sebelum ini.
Yang pertama adalah untuk band aku dulu.
Nama band tersebut adalah St. Petersburg.
Tapi sudah masuk kubur.
Sempat rakam 4 lagu sahaja.
Lepas itu blog cinta.
Hahaha...
Kisah cinta zaman kolej.
Aku cakap aku tak nak bercinta lepas itu.
Memang betul pun.
Masa itulah.
Selepas itu.
Aku gunakan laman blog ini.
Beberapa bulan selepas menghidap penyakit Mirian.
Kerana aku kerja di Miri.
Ketika itulah.
Sebenarnya aku nak bercerita tentang seorang kumbang bernama Dinosaur.
Setibanya aku di Miri, aku menelefon Dinosaur dan berkata esok aku akan mencari dirimu.
Aku pun berjumpa dengan si Dinosaur tersebut.
Kami melepak dan merempat di mana jua anda berada.
Entahlah.
Aku merasa sungguh serasi ketika bersamanya.
Hey!
Ini bukan kisah cintalah.
Hari demi hari dan masa kian berlalu.
Aku di sini.
Engkau di sana.
Poster Anyone in Hollymood tersebut adalah hasil kerja Dinosaur.
Terima kasih cikgu.
Kini aku merasakan sesuatu telah berlaku di antara kami berdua.
Aku tidak tahu bahawa aku pernah melakukan kesalahan terhadap dirinya.
Aku meminta maaf sangat-sangat kalau aku pernah menyakiti hatimu Dinosaur.
Lebih daripada setahun kami tidak berhubung.
Pernah aku meninggalkan pesanan ringkas kepada dirinya.
Namun tidak terbalas.
Aku merasakan bahawa aku hanya menganggu Dinosaur jika aku menelefonnya.
Kerana apa yang aku katakan tidaklah terlalu penting.
Cubalah Dinosaur membaca blog aku ini.
Semoga Dinosaur berjaya di sana.
Sekarang aku di Bintulu.
Sebenarnya.
Aku sudah lama merindui Dinosaur.
Adakah diriku bersalah?
Ataupun diriku berubah?
Aku tak tahu.
Hey Dinosaur.
Where are you?

2 komen:

Picisan Bicara Bersama Kanda Rajuna said...

Ku sangkakan kamu itu dinosor ahahhaa....

Felix Agustus said...

Bukanlah diriku akan tetapi dirinya.