www.ilovemoney.com

Hari ini mahu menceritakan tentang duit.
Aku bukanlah orangnya kaya.
Dan aku bukannya seorang yang miskin.
Aku orangnya yang sedang-sedang sahaja.
Tapi...
Kenapa ada manusia yang rakus.
Dinodai dengan duit ataupun wang ringgit.
Aku tiada kereta.
Aku tiada rumah.
Yang aku ada cumalah gitar elektrik, amp gitar tersebut dan keyboard.
Itu sajalah yang aku ada.
Itu pun dengan duit gaji yang aku perolehi.
Setahun barulah aku mampu membeli segalanya.
Kau anak orang kaya.
Kau ada kereta sukan.
Aku mana ada.
Aku naik motosikal bapaku berplat nombor QT64.
Nombor sahaja yang cantik.
Itupun dibeli sebagai tangan yang kedua.
Mana ada perempuan mahu naik motosikal dengan aku.
Kalau laki-laki mungkin akan memperbodohkan diri aku ini.
Bapa mereka kerja sebagai orang minyak.
Bapa aku memasak dengan minyak masak.
Sungguh berbeza.
Yang pasti.
Kalau aku kaya.
Kau adalah roti bantal.
Sedap.

0 komen: